neděle 8. září 2013

(NE)boloňské lasagně.

Itálie vypadá trochu jinak, to já vím. Nic méně moje ostravská Itálie vypadá a chutná skvěle! Recept je přitom celkem jednoduchý :).


Potřebujeme: 
těstoviny na lasagně
1. omáčka:
1kg mletého masa
3 rajčatové protlaky
1 velkou cibuli
olej, sůl, pepř, boloňské koření (dle chuti)
petrželovou nať
bujón
2. omáčka:
sýr
cibule
1 smetana na vaření
1 lžíce zakysané smetany
1 lžička boloňského koření
1 lžíce hořčice

Postup: Na pánvi (popř. v hrnci) osmáhneme cibulku a přidáme už ochucené mleté maso (to je na uvážení každého jak má co rád), počkáme až maso zhědne, přidáme najemno nakrájenou petrželovou nať a rajský protlak, promícháme a na závěr přidáme bujón (já pouřívám od knorru vepřový bujón s česnekem). 
Druhá omačká je ještě primitivnější - v hrnci osmáhneme cibulku, zalijeme smetanou a nastrouháme do toho sýr (zas podle chuti). Já přidávám ještě lžíci hořčice a koření.

Mezitím si dáme vařit těstoviny. Já je dávám na pět minut do vroucí vody aby jenom změkli. Potom už je postup prostý - těstovinami vyložíme plech (nebo zapékací mísu), pokryjeme směsí masa a tak opakujeme dokud máme těstoviny a masovou směs. Druhou omáčku, které je taky míň použijeme až na závěr a polijeme jí poslední vrstvu těstovin. Celé to ještě můžeme zasypat sýrem.

Pečeme v troubě po dobu 30 až 45 minut na 180°C.




Žádné komentáře:

Okomentovat